ברקע הביקורת הקשה: נדחתה ההצבעה על חוק הגיור

איתי גדסי No Comments on ברקע הביקורת הקשה: נדחתה ההצבעה על חוק הגיור

השר לשירותי דת מתן כהנא ויו"ר הוועדה לשירותי דת יוליה מלינובסקי הגיעו להסכמה על דחיית הצעת החוק של מלינובסקי בכפוף לתזכיר ממשלתי אותו יפרסם כהנא בשבועיים הקרובים | יו"ר יהדות התורה חה"כ משה גפני: "מקווה שזממם לא יעלה בידם"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפגישה שהתקיימה בהשתתפות השר לשירותי דת מתן כהנא, יו"ר הוועדה לשירותי דת ח"כ יוליה מלינובסקי, השר אלעזר שטרן ויו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך סוכמו החלטות שיביאו להסכמת הצדדים. כך נמסר בהודעה המשותפת לשר לשירותי דת ויו"ר הוועדה לשירותי דת.

הצעת החוק של ח"כ יוליה מלינובסקי תעלה היום לדיון במליאת הכנסת. תשובת השר וההצבעה תידחה לעוד שבועיים. משרד הדתות התחייב כי בתוך שבועיים יפרסם השר כהנא תזכיר חוק ממשלתי.

במידה ולא יפורסם תזכיר חוק בתוך שבועיים הצעת החוק של מלינובסקי תעלה להצבעה במליאה. במידה ותוגש הצעה ממשלתית, הצ"ח של ח"כ יוליה מלינובסקי ושל ח"כ משה טור פז תוצמדנה לממשלתית. במידה ותוגש הצעת חוק ממשלתית, הממשלה התחייבה במסלול מהיר.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בתגובה לדחיית חוק הגיור: "מקווה שזממם לא יעלה בידם. בניסיון של ממשלת הערב רב לפרק את היהדות לא יהיה להם רוב בכנסת כמו שלא היה להם היום, ואני מקווה שרוב חברי הכנסת יצביעו נגד גם בשבועות הבאים".

כזכור, אמש והבוקר רבנים ואנשי ציבור מכל קצוות הקשת תקפו את ההצעה שבמסגרתה הוצע כי ראשי ישיבות ורבנים מקומיים יוכלו גם הם לגייר מה שגרם, לכאורה לממשלה להסתייג במעט מההצעה של מלינובסקי.



0 תגובות